Do 613 kilometrov z enim polnjenjem
Sodoben baterijski sklop v novem Macanu omogoča izjemno hitro polnjenje z največ 270 kW in doseg do 613 km.
Litij-ionska baterija je v novih modelih Macan nameščena nizko v šasijo, aktivno uporabnih pa je 95 kWh od 100 kWh njene bruto energijske kapacitete. Visokonapetostna baterija je pred mehanskimi poškodbami zaščitena z lahko, a izjemno stabilno zaščitno ploščo iz kompozitnega materiala s steklenimi vlakni. V ohišje baterije je vgrajena hladilna plošča, nanjo pa je nameščenih dvanajst modulov, vsak s 15 zaporedno povezanimi prizmatičnimi celicami. Te celice imajo lastni aluminijast ovoj in so tako izjemno stabilne.
Anoda, ki sprejema elektrone in je zato odgovorna za polnjenje baterije, je kemično sestavljena iz stoodstotnega grafita. Grafitne anode so mehansko zelo odporne in omogočajo dobro stabilnost ciklov. Med ciklom polnjenja in praznjenja se rahlo spreminja tudi njihov volumen. Zaradi teh lastnosti so anode zelo robustne in prispevajo k življenjski dobi baterij. Razmerje med nikljem, kobaltom in manganom je 8 : 1 : 1, s to kemično sestavo pa baterija dosega veliko energijsko gostoto.
Pri razvoju Macanove visokonapetostne baterije smo se osredotočili tudi na možnost popravila. Dvanajst modulov in drugi pomembni sestavni deli se po potrebi lahko zamenjajo posamezno, kar omogoča učinkovito popravilo baterije.
Na pokrov baterije je nameščen električni nadzorni center vozila (BMCe), ki razdeljuje električno energijo med elektromotorje in visokonapetostne pomožne porabnike ter omogoča polnjenje z enosmernim tokom pri napetosti 800 in 400 voltov. Druge naloge vključujejo spremljanje napetosti posameznih celic in celotnega tokovnega toka visokonapetostnega sistema, kar prispeva k dolgi življenjski dobi baterije. V BMCe so vgrajene tudi varnostne komponente, kot so pirotehnična izolacijska enota in varovalke. Če pride do prenapetosti ali kratkega stika, se visokonapetostni sistem samodejno izklopi in ga ni več mogoče zagnati. To velja tudi, če se zazna trk in se sproži sistem za zadrževanje potnikov (npr. zračna blazina).
Vgrajeni napajalnik je kompakten in učinkovit
Porsche je razvil inovacijo za pakiranje elektronskih komponent in vložil patentno prijavo. Integrirana napajalna škatla (Integrated Power Box – IPB) združuje tri sestavne dele: vgrajeni polnilnik za izmenični tok, ki med polnjenjem pretvarja izmenični tok v enosmerni, visokonapetostni grelec, ki uravnava temperaturo visokonapetostne baterije in potniškega prostora, ter pretvornik DC/DC, ki napaja 12-voltni električni sistem vozila. S skupno težo 19 kilogramov je IPB za približno tri kilograme lažji od običajnih komponent. Poleg tega je zelo kompakten in ga je mogoče namestiti pod zadnjo sedežno klop nad baterijo. S tem so inženirji prihranili prostor, optimizirali porazdelitev teže vozila in sprostili več prostora za velik sprednji prtljažnik. Visokonapetostni grelec se lahko v hladnejših mesecih uporablja za ogrevanje baterije, s tem pa se ohranja njena optimalna temperatura. To velja tako za vožnjo kot za polnjenje. Toplotno predpripravo baterije krmili tudi program Porsche Charging Planner, ko z njim načrtujete pot.
Ultrahitro polnjenje z do 270 kW
Zmogljiva baterija in velika kapaciteta polnjenja sta ključni za učinkovito in hitro potovanje. Električna platforma Premium Platform Electric (PPE) vključuje 800-voltno arhitekturo, ki novim modelom Macan omogoča, da dosežejo moč polnjenja z enosmernim tokom do 270 kW. Tako boste na primerni postaji za ultrahitro polnjenje baterijo od 10 do 80 odstotkov (SoC) napolnili v približno 21 minutah.
Novi popolnoma električni Macan se lahko hitro polni v zelo širokem območju stanja napolnjenosti (SoC), pri čemer temperatura baterije in vremenske razmere relativno malo vplivajo na čas polnjenja. Do približno 55 odstotkov SoC lahko Macan doseže polnilno zmogljivost več kot 200 kW in se tako v desetih minutah napolni za do 250 kilometrov dosega.
Na 400-voltnih polnilnih postajah se baterija razdeli z visokonapetostnim stikalom. Pred polnjenjem se 800-voltni električni tokokrog preklopi v dva ločena 400-voltna električna tokokroga. S tem se 800-voltna baterija virtualno razdeli na dve bateriji, od katerih ima vsaka 400-voltno napetost. To omogoča zelo učinkovito polnjenje z močjo do 135 kW brez dodatnega visokonapetostnega ojačevalnika. Po potrebi se stanje napolnjenosti obeh polovic baterije najprej uskladi, preden se začneta polniti skupaj. Na 400-voltni polnilni postajo boste za polnjenje od 10 do 80 odstotkov potrebovali približno 33 minut.
Polnjenje na domačem električnem priključku
Na običajnih gospodinjskih vtičnicah boste z izmeničnim tokom polnili z močjo do 11 kW. V tem primeru boste prazno baterijo doma čez noč popolnoma napolnili v približno desetih urah. Za priročno polnjenje doma lahko izbirate med mobilnim polnilnikom Porsche Mobile Charger in Porsche Wallboxom.
Macan je serijsko opremljen z dvema priključkoma za polnjenje na zadku. Priključek AC/DC je na levi, voznikovi strani, medtem ko je priključek AC na sovoznikovi strani. Vratca polnilnega priključka se serijsko upravljajo ročno, opcijsko pa se lahko odločite za avtomatizirana in osvetljena vratca, ki jih je mogoče odpreti z gesto na dotik ali alternativno prek sistema PCM.
Samodejna identifikacija vozila
Nova krmilna enota (Smart Actuator Charger Interface Device ali SACID) upravlja obe polnilni vtičnici. Prednost je ta, da je polnjenje po principu Plug & Charge še bolj priročno. Vsakdo, ki ima sklenjeno primerno pogodbo za električno energijo za polnjenje, bo prejel digitalno potrdilo. Ko je to nameščeno v vozilu, se ustrezna funkcija identifikacije avtomobila aktivira samodejno.
S pomočjo programskega ključa polnilna postaja in vozilo samostojno komunicirata, takoj ko priključite polnilni kabel. Nadaljnja avtentikacija z aplikacijo, RFID ali kreditno kartico tako ni več potrebna.