
Električni štirikolesni pogon Porsche
Porsche že desetletja postavlja standarde na področju športnega štirikolesnega pogona, danes pa to bogato dediščino nadaljuje z električnima modeloma Taycan in Macan.
Optimalen prenos moči in popoln oprijem
Električni štirikolesni pogon Porsche odlikuje popolnoma elektronsko uravnavana porazdelitev navora med sprednjo in zadnjo osjo. Ker med osema ni mehanske povezave, se moč elektromotorjev razporeja izjemno hitro in natančno. Porschejev sistem se na zdrs koles odzove v le desetih milisekundah, kar je približno petkrat hitreje od klasičnih mehanskih sistemov. Rezultat je izjemno hiter, kompakten in inteligenten pogon, zasnovan za vrhunsko športno vožnjo.

V modelih Taycan in Macan elektronski sistem ves čas spremlja hitrost vrtenja koles, pospeške vozila ter zasuk volana. Tako lahko v hipu prilagodi moč posamezni osi in zagotovi maksimalen oprijem v vseh voznih razmerah. Če zadnja kolesa izgubijo oprijem pri pospeševanju, se več moči samodejno preusmeri na sprednja kolesa. V ovinkih sistem na sprednja kolesa usmerja ravno pravšnjo količino moči, da ohranja odličen bočni oprijem ter nevtralno in natančno vodljivost vozila.

Oba modela se ponašata z inteligentnim nadzorom pogona, ki pri umirjeni vožnji na suhi podlagi uporablja predvsem zadnji elektromotor. Sprednji motor se aktivira takoj, ko senzorji zaznajo potrebo po dodatnem oprijemu ali večji moči, kar vozniku omogoča idealno ravnovesje med učinkovitostjo, športnim občutkom in zanesljivostjo štirikolesnega pogona.
Vozna dinamika, stabilnost in športni značaj
Porschejevi napredni sistemi za vozno dinamiko zagotavljajo optimalno delovanje električnega štirikolesnega pogona v vseh razmerah. Sistem Porsche Stability Management (PSM) je neposredno povezan s pogonskim sklopom ter prek protizdrsne regulacije in avtomatsko nadzorovane porazdelitve zavorne sile učinkovito nadzira oprijem posameznih koles. Ob zdrsu sistem samodejno zavira posamezna kolesa ter zagotavlja največjo stabilnost in varen prenos moči na podlago.

Za še boljšo lego v ovinkih je na voljo Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), ki s selektivnim zaviranjem notranjih koles dodatno izboljša vozno dinamiko, okretnost in oprijem. Celoten sklop sistemov povezuje in usklajuje Porsche 4D Chassis Control, ki v realnem času optimizira delovanje vzmetenja, blažilnikov in pogonskega sklopa. Tako Taycan kot Macan sta izjemno dinamična in športna ter vozniku zagotavljata popolno obvladljivost tudi v zahtevnih situacijah.
Prenos ogromne moči električnih motorjev na cesto
Električni športni avtomobili slovijo po vrhunskih zmogljivostih, Taycan in Macan pa sta na tem področju še posebej impresivna. Štirikolesni pogon je ključen za učinkovit prenos izjemno visoke moči in velikega navora na cestišče. Taycan Turbo GT na primer dosega izjemnih 760 kW (1.034 KM) moči in 1.240 Nm navora, Macan Turbo pa 470 kW (639 KM) moči in 1.130 Nm navora. Takšne številke bi bile za dvokolesni pogon povsem neobvladljive, električni štirikolesni pogon Porsche pa omogoča, da Taycan Turbo GT od 0 do 100 km/h pospeši v vsega 2,3 sekunde, Macan Turbo pa enako opravi v 3,3 sekunde.

Prednosti električnega v primerjavi s klasičnim štirikolesnim pogonom
Električni štirikolesni pogon prinaša številne prednosti v primerjavi s klasičnimi mehanskimi sistemi, ki se uporabljajo v vozilih z motorjem na notranje izgorevanje. Ena ključnih prednosti je hiter in natančen prenos moči. Mehanski sistemi z zobniki, sklopkami in gredmi za prenos moči med osmi potrebujejo določen čas, medtem ko elektronika v Taycanu in Macanu deluje praktično hipno.

Sistem za nadzor zdrsa se lahko odzove hitreje kot kadar koli prej. Električni štirikolesni pogon omogoča takojšnje prilagajanje navora na posameznih kolesih, zato se na izgubo oprijema odzove brez zamika in brez potrebe po menjavi prestav. Še ena izrazita prednost takšnega pogona je večja učinkovitost, ki je posledica možnosti regeneracije energije. Dva elektromotorja omogočata regenerativno zaviranje na obeh oseh, zato lahko modeli Taycan s štirikolesnim pogonom pri upočasnjevanju energijo rekuperirajo z močjo do 400 kW, kar močno presega zmogljivosti regeneracije pri vozilih z enim elektromotorjem ali hibridnim pogonom.

Električna zasnova omogoča prihranek pri masi in večjo prostorsko učinkovitost vozila, saj ni potrebe po dolgih kardanskih gredeh in zapletenih mehanskih povezavah. To Porschejevim inženirjem omogoča več svobode pri optimizaciji razporeditve mase in znižanju težišča vozila. Električni štirikolesni pogon je obenem bolj prilagodljiv voznikovim željam, saj lahko voznik z izbiro ustreznega voznega profila še bolj natančno vpliva na značilnosti delovanja pogona. S tem lahko vozilo preprosto prilagaja različnim voznim situacijam, od varčne vsakodnevne vožnje do izjemne športnosti.
Športna perfekcija v električni dobi
Porsche z modeloma Taycan in Macan jasno dokazuje, da elektrifikacija ne pomeni odrekanja značilni vrhunski vozni dinamiki, temveč prav nasprotno. Električni štirikolesni pogon, ki ga uporabljata ta dva modela, je plod najsodobnejše tehnologije ter dolgoletnih Porschejevih izkušenj in tradicije na področju športne vozne dinamike.

Čeprav sta Taycan in Macan na voljo tudi v različicah z zadnjim pogonom, vsem voznikom, ki želite polno izkoristiti potencial električnih motorjev in pogosto vozite v zahtevnejših razmerah, kot sta mokra ali zasnežena cesta, toplo priporočamo izbiro modelov s štirikolesnim pogonom. Tako boste zagotovili, da se velika moč električnih motorjev zanesljivo prenese na podlago, hkrati pa boste uživali v popolnem nadzoru, ki ustvarja pristno športno vozno izkušnjo, značilno za znamko Porsche.