
Najnovejša tehnologija visokozmogljivih elektromotorjev
Inovativna pogonska arhitektura modela Macan, ki temelji na električni platformi Premium Platform Electric (PPE), je zasnovana za dolgotrajno športnost in veliko učinkovitost.
800-voltna tehnologija, zmogljivi elektromotorji ter izpopolnjeno upravljanje baterije in polnjenja zagotavljajo impresivne vozne zmožnosti s kombiniranim dosegom do 641 kilometrov po WLTP.
Glede na model je novi Macan opremljen z različnimi kombinacijami pogonskih sklopov. Na prednjo in zadnjo os sta nameščena sinhronska motorja s trajnimi magneti (PSM), ki omogočata veliko učinkovitost in izjemno stabilnost izhodne moči. Vsi elektromotorji v novem Macanu uporabljajo navitja iz pravokotne bakrene žice, s tem pa se bolje zapolnijo reže v statorju. Navitje je razporejeno v obliki sponke za lase (hairpin navitje) in varjeno na eni strani ali pa je – kot npr. pri zmogljivejšem motorju Macana Turbo – v obliki tako imenovanega i-pina, varjenega na obeh straneh.

Do 470 kW sistemske moči in 1130 Nm navora
S skupnim delovanjem obeh elektromotorjev doseže Macan 4 sistemsko moč do 285 kW (387 KM), Macan Turbo pa do 430 kW (584 KM). S funkcijo Launch Control v načinih vožnje Sport in Sport Plus se lahko moč za kratek čas poveča do 300 kW (408 KM) pri Macanu 4 in do 470 kW (639 KM) pri Macanu Turbo. Največji navor znaša 650 oziroma 1.130 Nm. Te številke zagotavljajo odlične vozne zmogljivosti. Macan 4 z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v samo 5,2 sekunde, Macan Turbo pa za enako nalogo potrebuje le 3,3 sekunde. Prvi doseže 220, drugi pa 260 km/h.

Moč se na kolesa sprednje in zadnje osi prenaša prek enostopenjskega menjalnika, ki je zasnovan kot vzporedni triosni menjalnik.
Z aktivacijo funkcije Launch Control lahko Macan doseže največjo moč 265 kW (360 KM) in navor 563 Nm, kar mu omogoča, da v samo 5,7 sekunde pospeši do 100 km/h in doseže največjo hitrost 220 km/h. Opustitev pogona na vsa kolesa prispeva k temu, da je Macan za 110 kilogramov lažji kot Macan 4, zaradi česar je energetsko bolj učinkovit in lahko prevozi do 641 kilometrov (WLTP) brez polnjenja.
Macan 4S se ponaša z novim motorjem na zadnji osi in izjemno zmogljivim 600-amperskim pulznim pretvornikom. V kombinaciji z motorjem na sprednji osi, ki ga najdemo tudi v modelih Macan 4 in Macan Turbo, razvije impresivno moč 330 kW (448 KM). Z aktivacijo funkcije Launch Control ta moč kratkotrajno naraste do 380 kW (516 KM), navor pa do 820 Nm. Macan 4S lahko pospeši od 0 do 100 km/h v samo 4,1 sekunde, njegova največja hitrost pa znaša 240 km/h.

Pomembno vlogo pri splošni učinkovitosti novega Macana ima tudi strategija delovanja pogonskih sklopov. Glede na izbrani način vožnje in trenutne vozne razmere se lahko moč in navor novega Macana popolnoma različno porazdelita med sprednjo in zadnjo os. V stabilnih in zmernih voznih razmerah poganja Macana izključno zadnja os. Takrat prednja os deluje pasivno in se lahko po potrebi takoj aktivira. Tako se v celoti izkoristi potencial učinkovitosti pulznega pretvornika SiC, hkrati pa se ohranja stabilnost vožnje s pogonom na vsa kolesa.
Zmogljivost rekuperacije do 240 kW in način jadranja
Rekuperacija modelom Macan zagotavlja dodatno učinkovitost. Rekuperirati je mogoče z močjo do 240 kW, dejanska moč rekuperacije pa je med drugim odvisna od tega, kako močno voznik pritisne na zavorni pedal, ter od temperature in stanja napolnjenosti baterije (SoC). Maksimalna moč rekuperacije ustreza pojemku približno 4,3 m/s², kar je približno 40 odstotkov največje zavorne moči. To pomeni, da lahko z zaviranjem s pomočjo rekuperacije povrnete do 98 odstotkov zavorne energije. Če je želeni pojemek večji od moči, ki jo je mogoče absorbirati z rekuperacijo, bo Macan zaviral s fizično hidravlično zavoro. Razlike med rekuperativnim in običajnim zaviranjem ob pritisku na zavorno stopalko ne boste občutili.

V skladu s Porschejevo filozofijo učinkovite zmogljivosti lahko z Macanom vozite tudi v načinu jadranja. Če popustite pedal za elektriko, pri tem pa aktivno ne zavirate, se pogonski sklop izključi ali pa pri večjih hitrostih preklopi v način delovanja brez navora. S tem se upočasni odvajanje kinetične energije, avtomobil pa jadra, kolikor daleč je mogoče, brez porabe energije. Druga možnost je, da prek PCM aktivirate zmerno rekuperacijo s pojemkom 0,6 m/s². To približno ustreza pojemku pri zaviranju z običajnim motorjem z notranjim zgorevanjem.
Učinkoviti visokonapetostni pogonski sistemi novih modelov Macan omogočajo dolge dosege kljub vrhunski športni zmogljivosti teh avtomobilov. Kombiniran doseg znaša pri modelu Macan po standardu WLTP impresivnih 641 kilometrov.
Emocionalno zvočno doživetje z zvokom Porsche Electric Sport Sound
Športna vožnja z novim Macanom ne bo le zabavna, ampak tudi emocionalna. Za to bo poskrbel prijeten športni zvok Porsche Electric Sport Sound. Inteligentni nadzorni algoritem generira zvok glede na vozno situacijo, navor in število vrtljajev elektromotorjev. Specifičen zvok je s pomočjo sofisticiranega zvočnega sistema slišen tako v notranjosti kot od zunaj.
