Vrhunsko podvozje za Porschejevo vozno dinamiko
Novega Macana smo razvili s poudarkom na izjemni vozni dinamiki in neposrednem športnem krmiljenju.
Zaradi težišča, ki je do 140 milimetrov nižje kot pri predhodniku, novega sistema aktivnega upravljanja vzmetenja Porsche Active Suspension Management (PASM) z dvoventilsko tehnologijo, sistema upravljanja oprijema Porsche Traction Management (ePTM), sistema upravljanja navora Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) in krmiljenja zadnje osi, ki je prvič na voljo v Macanu, zagotavlja avtomobil izjemno širok spekter udobja in zmogljivosti. Novi Macan s svojim izredno športnim položajem sedenja, impresivno vozno dinamiko in natančnim krmiljenjem vzbuja pristen občutek športnega avtomobila. Prvi Porschejev povsem električni SUV izkorišča ves tehnološki potencial elektrifikacije in dviguje letvico v vseh vidikih razvoja podvozja.
Podvozje novega Macana je na sprednji premi postavljeno na dvojna trikotna vodila z razdeljeno ravnjo krmiljenja. Takšna zasnova povečuje odzivnost, krmilno natančnost in smerno stabilnost. Macan Turbo se lahko pohvali tudi z visokozmogljivo zasnovo zadka. Inženirji so njegov elektromotor obrnili okoli prečne osi in ga namestili še bolj zadaj. To omogoča uravnoteženo porazdelitev teže, in sicer 48 odstotkov spredaj in 52 odstotkov zadaj. V Macanu 4 je pogonska enota nameščena v podokvir šasije, pri Macanu Turbo pa je pritrjena neposredno na karoserijo. Ločena priključitev osi in elektromotorja omogoča posebno nastavitev motorja in vzmetenja na ustrezno optimalno konfiguracijo. Macanova karoserija ponuja tudi prostor za krmiljenje zadnje osi in za zaporo zadnjega diferenciala v sklopu sistema PTV Plus.
Sistem Porsche Traction Management za optimalen oprijem v vseh voznih situacijah
Močnostna elektronika v novem Macanu upravlja elektromotorja posamično in skoraj v realnem času. Elektronsko krmiljen sistem Porsche Traction Management (ePTM) deluje približno petkrat hitreje kot običajen sistem pogona na vsa kolesa in se na zdrs odzove v samo desetih milisekundah. Porazdelitev pogona na vsa kolesa je odvisna tudi od izbranega voznega načina. V načinu Normal je zasnovana za veliko učinkovitost in doseg, zato se pogon na zadnji kolesni par uporablja čim pogosteje. V načinih Sport in Sport Plus pa je ePTM osredotočen na optimizacijo oprijema ter se večkrat vključuje pogon na sprednjo os. Način Offroad je rezerviran za terensko vožnjo. Macan takrat preklopi na pogon na vsa kolesa, hitrosti vrtenja prednje in zadnje osi pa upravlja navidezna zapora sredinskega diferenciala, kar občutno izboljša oprijem. Z aktivacijo načina Offroad boste karoserijo avtomobila zvišali za 20 ali 40 milimetrov.
Poleg sistema ePTM tudi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) v vlogi elektronsko nadzorovane zapore diferenciala na zadnji osi prispeva k boljšemu oprijemu, vozni stabilnosti in prečni dinamiki modela Macan Turbo. Strategija upravljanja sistema PTV Plus je odvisna od trenutne vozne situacije. Zapora zadnjega diferenciala in skrbno odmerjeni dinamični zavorni posegi na zadnji osi ciljno podpirajo obnašanje in natančnost krmiljenja.
Krmiljenje zadnje osi za še večjo okretnost in stabilnost
Novega Macana si lahko prvič omislite z opcijskim krmiljenjem zadnje osi. Največji kot krmiljenja je pet stopinj, kar omogoča kompakten obračalni krog s premerom 11,1 metra. To izjemno poenostavi vožnjo v mestnem prometu in manevriranje, pri večjih hitrostih pa občutno izboljša stabilnost vožnje.
Pri hitrostih do približno 80 km/h se zadnja kolesa obračajo v nasprotni smeri kot sprednja, pri parkiranju pa je največji kot krmiljenja na zadnji osi pet stopinj. To olajša manevriranje in zmanjša obračalni krog za približno en meter, obenem pa ni več treba toliko vrteti volan (za do 24 odstotkov manj). To navidezno skrajšanje medosne razdalje zaradi krmiljenja zadnje osi omogoča tudi bolj odzivno zavijanje. Pri hitrosti nad približno 80 km/h se zadnji kolesi krmilita v isto smer kot sprednji, zato se medosna razdalja navidezno podaljša, kar še dodatno poveča stabilnost vožnje.
Ob krmiljenju zadnjih koles ima novi Macan za 15 odstotkov bolj neposredno krmilno razmerje sprednje osi. Krmiljenje je tako brezkompromisno porschejevsko in zagotavlja največjo natančnost pri vseh krmilnih manevrih. V kombinaciji z visoko dinamiko pogona je rezultat optimalno upravljanje avtomobila. K temu prispeva še dovršena Porschejeva podpora servovolana, ki prepozna in okrepi za voznika pomembne informacije o krmiljenju, kot so značilnosti cestne površine in trenutni oprijem pnevmatik. Udarci in moteče vibracije so odpravljeni ter se ne prenašajo na volan, zato boste pri krmiljenju deležni jasnega in neposrednega občutka.
Večja zmogljivost in udobje s sistemom PASM
Modeli Macan z zračnim vzmetenjem imajo elektronski nadzor blaženja Porsche Active Suspension Management (PASM). PASM lahko opcijsko kombinirate tudi z vzmetenjem z jeklenimi vzmetmi. Sistem se odziva na stanje ceste, hitrost, vzdolžni in prečni pospešek, položaj stopalke za elektriko, krmiljenje ter nastavljeno višino podvozja.
Sistem PASM je zdaj opremljen z blažilniki z dvoventilsko tehnologijo, pri katerih je mogoče individualno uravnavati stopnjo odboja in kompresije. Takšna zasnova z uporabo sile blaženja v obeh smereh omogoča bliskovito preklapljanje med zmogljivostjo in udobjem. V primerjavi s tehnologijo z enim ventilom se lahko tlak upravlja veliko natančneje, kar zagotavlja odlično podporo pri preprečevanju nagibanja. Izjemen obseg delovanja blažilnikov omogoča širok razpon med udobjem in zmogljivostjo, s tem pa so razlike med različnimi voznimi programi še bolj otipljive. V povezavi z zračnim vzmetenjem ima vsak vozni način svojo nastavitev višine podvozja. Odvisno od hitrosti se lahko karoserija zniža do 30 milimetrov pod običajno oddaljenost od tal, ki je 185 milimetrov. Zračni upor Macana se takrat zmanjša, kar ugodno vpliva na njegov doseg. Med vožnjo po zahtevnejšem terenu pa lahko karoserijo dvignete do višine 225 milimetrov.
Nova kolesa in zavore
Tudi izbira platišč in pnevmatik je tipično porschejevska. Širini koles na prednji in zadnji osi se bistveno razlikujeta, s tem pa so inženirji dosegli optimalno razporeditev teže, ki je za boljši oprijem in večjo vozno dinamiko usmerjena na zadnjo os. Dodatni zmogljivostni potencial zagotavljajo kolesa s premerom od 20 do 22 palcev in na novo razvite visokozmogljive pnevmatike, ki v primerjavi s standardnimi letnimi pnevmatikami skrajšajo zavorno pot za šest odstotkov, odlikujejo pa jih še boljše vozne lastnosti na suhem.
V novih modelih Macan vrhunsko športno sposobnost dopolnjujejo tudi izjemne zavore. Te boste sicer zaradi velike rekuperacijske zmogljivosti, ki doseže 240 kW, uporabljali veliko redkeje. Zavorne ploščice in zavorne čeljusti novega Macana so razvite popolnoma na novo. Oba modela imata zadaj zavore iz sive litine z diski dimenzije 350 x 30mm in plavajočimi zavornimi čeljustmi. Spredaj so na Macana 4 nameščeni štiribatne fiksne zavorne čeljusti in diski velikosti 350 x 34 mm, Macan Turbo pa ima na prednji osi šestbatne fiksne zavorne čeljusti z diski velikosti 400 x 38 mm.