Preskoči na vsebino
Zamenjaj model:

Zamenjaj model

Taycan
Macan

Prednosti Jun 2024

Do 678 km brez postanka za polnjenje

Vozniki novega Taycana boste z obsežnimi posodobitvami modelske linije deležni številnih prednosti. Za polnjenje bo potrebnih manj postankov, ti pa bodo hitrejši in stabilnejši.

Glede na različico karoserije in motorja se je doseg po WLTP povečal na 678 kilometrov, kar je za 175 kilometrov ali 35 odstotkov.

Novi Taycan ne potrebuje le manj postankov za polnjenje kot njegov predhodnik, temveč se tudi hitreje polni. Na primer na 800-voltnih postajah z enosmernim tokom boste lahko polnili z močjo do 320 kW, kar je 50 kW več kot prej. Z večjo stabilnostjo procesa polnjenja pa se lahko skrajne polnilne zmogljivosti, ki presegajo 300 kW, vzdržujejo do pet minut. Tako se čas polnjenja od 10- do 80-odsotnega stanja napolnjenosti (SoC) kljub 12-odstotnemu povečanju zmogljivosti baterije skrajša za slabe štiri minute, to je na 18 minut.

Krajši čas polnjenja zaradi nove polnilne arhitekture

Poleg visokozmogljive baterije se novi Taycan ponaša z nadgrajeno arhitekturo za polnjenje. Na novo razvit kombinirani pospeševalni polnilnik (CBC) nadomešča pretvornik DC/DC in pospeševalnik HV iz Taycana prve generacije. Njegovi napajalni moduli in optimizirano hlajenje omogočajo do 320 kW polnilne moči na 800-voltnih polnilnih postajah, kar je 50 kW več kot pri predhodniku. Na 400-voltnih polnilnih postajah boste lahko polnili z močjo do 150 kW, čas polnjenja pa bo v tem primeru približno 35 minut.

Pospeševalni polnilnik CBC vsebuje tudi enoto za distribucijo električne energije (PDU), ki deluje kot vmesnik s polnilno infrastrukturo za enosmerni tok in se med polnjenjem uporablja kot razdelilnik omrežja.

Standardni 11-kilovatni polnilnik AC ima prav tako nov krmilnik, ki zagotavlja stabilnejši postopek polnjenja. Posodobljena programska oprema tudi hitreje vzpostavi ustrezno komunikacijo s polnilno postajo in posledično prej odobri postopek polnjenja.

Serijsko za vse nove modele Taycan: električni pokrovček polnilnega priključka

Električni pokrovček polnilnega priključka je zdaj serijski pri vseh novih modelih Taycan. Tako kot prej ga lahko odprete z gesto roke ali pa ga upravljate iz notranjosti prek nadzorne plošče na sredinski konzoli. Spremenjena polnilna vtičnica omogoča lažje zaklepanje in odklepanje polnilnega vtiča. Ko tega odstranite, se pokrovček polnilnega priključka samodejno zapre. Ta pokrovček je zasnovan tako, da ostane funkcionalen tudi v ledu in snegu.

Polnilna vtičnica je osvetljena, kar olajša upravljanje, če je slabša vidljivost, indikator ob polnilni vtičnici pa zagotavlja informacije o postopku polnjenja. Med osmimi načini prikaza sta sedaj tudi inicializacija polnjenja in prekinitev polnilnega procesa.

Hitrejše načrtovanje poti in jasnejša struktura: Porsche Charging Planner

Porsche Charging Planner pomaga voznikom Taycana načrtovati postanke za polnjenje z upoštevanjem gostote prometa, dolžine vožnje in polnilnih časov. Pot se odslej privzeto izračunava po spletu, s tem pa je postopek kar trikrat hitrejši kot pri predhodnikih. Če povezava ni vzpostavljena, se izračun naredi v vozilu. Optimizacijo poti je v načinu Range mogoče nastaviti tudi neposredno v meniju Charging Plannerja. V asistenčnih načinih Assisted driving in Limiter bo avtomobil samodejno upošteval določeno največjo potovalno hitrost. Charging Planner ima osrednjo vlogo pri hitrem polnjenju, saj z aktivnim vodenjem po poti baterijo bolje pripravi za prihajajoči polnilni proces.

Novi Charging Planner je zdaj jasneje strukturiran. V prikazu zemljevida lahko odslej vnaprej izberete želeno najnižjo raven napolnjenosti baterije na cilju. Nastavi se z virtualnim drsnikom na osrednjem zaslonu. Pri načrtovanju poti je določena polnilna mesta mogoče razvrstiti prednostno ali izključiti, lahko pa se tudi uvrstijo na tako imenovano črno listo. Razporejanje upošteva merila, kot so zmogljivost polnjenja, vrsta vtiča in razpoložljivost polnilnice. V prihodnosti bodo polnilne postaje z več hitrimi polnilnicami, katerih zmogljivost polnjenja je 150 kW, pri načrtovanju poti samodejno imele prednost.

Najnovejša različica Charging Plannerja vključuje tudi obsežnejše informacije o interesnih točkah (points of interest). Na voljo so na primer podatki, kakšen je delovni čas polnilnic ter ali so ob polnilnih postajah tudi stranišča in restavracije.

Funkcija enostavne priključitve in polnjenja (plug and charge) še naprej zagotavlja veliko udobja. Le priklopiti morate polnilni kabel in poskrbeti, da je vtič zaklenjen. Taycan nato sam preveri pristnost, začne polniti in uredi plačilo tako, da komunicira s polnilnim sistemom s pomočjo certifikatov, nameščenih v vozilu.

O storitvi Porsche Charging Service

Storitev Porsche Charging Service omogoča dostop do polnilnih mest številnih ponudnikov po vsem svetu. Trenutno je v Evropi v 24 državah aktivnih skoraj 600.000 polnilnih mest, med njimi pa je približno 35.000 takih, na katerih je moč polnjenja 150 kW ali več. Omrežje Ionity v Evropi ponuja še dodatnih 600 polnilnih mest za hitro polnjenje, njihova mreža pa se tudi zaradi sodelovanja z znamko Porsche hitro širi.

Porsche ob glavnih evropskih prometnih poteh postavlja tudi lastne hitre polnilne postaje, ki ponujajo izkušnjo polnjenja v skladu s standardi znamke. Prvi Porsche Charging Lounge so kot pilotski projekt v nemškem mestu Bingen ob Renu odprli poleti 2023. Ponuja šest 300-kW DC hitrih polnilnih postaj in štiri 22-kW AC polnilna mesta. Projekt izgradnje polnilnih postaj Porsche se pospešeno širi tudi v Avstriji in Švici.

Mreža polnilnic z izmeničnim tokom Porsche Destination Charging je prav tako vse bolj razvejana. V 86 državah po svetu je na voljo že več kot 5000 polnilnih mest na luksuznih destinacijah, ki so med Porschejevimi strankami še posebej priljubljene. Do konca leta 2025 naj bi to število preseglo 7500. Na novih lokacijah v Evropi se že uporabljajo polnilnice, ki namesto 11 kW zagotavljajo 22 kW polnilne moči, obstoječe polnilnice pa bodo postopoma nadgrajevali.