Porsche Active Ride
Novo vrhunsko podvozje Porsche Active Ride prekaša vse druge koncepte vzmetenja ter ponuja doslej najširši razpon med vozno dinamiko in udobjem vožnje.
Inovativno vzmetenje je zasnovano tako, da ohranja raven položaj karoserije tudi med dinamičnim zaviranjem, krmiljenjem in pospeševanjem. Sistem skoraj v celoti absorbira cestne neravnine in tako posrbi za izjemno umirjeno vožnjo. V dinamičnih voznih situacijah pa vzmetenje Porsche Active Ride z uravnoteženo porazdelitvijo obremenitve koles zagotavlja popoln stik s cesto.
Če aktivirate ustrezen način, lahko vzmetenje kompenzira nagibanje in kotaljenje ter tako zmanjša sile pospeška, ki delujejo na potnike. V sistemu Porsche Communication Management se lahko ročno aktivirajo in dezaktivirajo naslednje funkcije:
- Aktivna dinamika zavijanja. Običajno se avtomobil v ovinkih nagne navzven. Če želite, lahko sistem Porsche Active Ride ne le prepreči silo kotaljenja, temveč jo lahko celo obrne v nasprotno smer, tako da se Taycan kot motorno kolo nagne v zavoj.
- Udobje pri pospeševanju in zaviranju. Ko avtomobil pospešuje ali upočasnjuje, se nagne naprej. Porsche Active Ride lahko kompenzira tudi to gibanje. Podobno kot helikopter se Taycan pri pospeševanju nagne naprej, pri zaviranju pa nazaj.
- Enostavno vstopanje. Ko aktivirate to funkcijo, se karoserija ob odprtju vrat samodejno dvigne za 55 milimetrov. To olajša vstopanje in izstopanje. Ko zaprete vrata, pa se Taycan spusti nazaj na običajno višino.
Kako deluje sistem Porsche Active Ride?
Pri sistemu Porsche Active Ride so vsi štirje aktivni blažilniki dodatno opremljeni z motorno črpalko. Poleg funkcije blažilnika opravljajo tudi nalogo prečnega stabilizatorja, zato ta – v nasprotju z zračnim vzmetenjem – ni potreben. Posamezna motorna črpalka po potrebi z bliskovito hitrostjo ustvarja aktivne sile na blažilnikih. Elektromotorja poganjata hidravlični črpalki, sistem pa se napaja neposredno iz visokonapetostne baterije.
Senzorji berejo parametre voznih razmer, kot so vzdolžni in prečni pospešek, vplivi cestnih dražljajev na kolesa in karoserijo ter trenje in zdrs vseh pnevmatik na cesti. Na podlagi teh podatkov vsaka enota motorne črpalke ustvari točno določen volumenski pretok, ki je potreben za želeni učinek na vsako kolo. Glede na znane lastnosti olja v blažilniku lahko inženirji uravnavajo sistemski tlak, ki določa sile v amortizerju. Tako krmiljen blažilnik dejavno zavira neželeno gibanje zračnega vzmetenja. To omogoča, da se kolesa v vsakem trenutku aktivno potisnejo v cesto ali potegnejo v karoserijo.